17 Temmuz 2011 Pazar

Yıldırım Bayezid'in iade ettiği yemin

Yıldırım Bayezid'in iade ettiği yemin

Yıldırım Bâyezîd'in Niğbolu zaferi tarihin en büyük muharebelerinden biri sayılır. 120.000 kişilik haçlı orduları 90.000'e yakın zâyiât verdi. Çok azı kaçmayı başarabildi. Geri kalanlar esir edildi.

Esirler, Edirne ve Gelibolu üzerinden Bursa'ya gönderildi. Yıldırım Han Bursa'ya gelince esirlerin tamâmını fidye karşılığı serbest bıraktı.


Esirler arasında bulunan Korkusuz Jean ve arkadaşları; "Bu andan îtibâren Yıldırım Bâyezîd'e karşı gelmeyeceğimize ve ona karşı silah kullanmayacağımıza namusumuz ve şerefimiz üzerine and içeriz." diye yemin edince; Yıldırım Bâyezîd; "Bana karşı silah kullanmayacağınıza dâir ettiğiniz yeminlerinizi size iade ediyorum. Gidiniz ordular toplayınız, benim ülkeme geliniz. Bana bir kere daha zafer kazanma imkânı vermiş olursunuz. Zira ben, Allâhü Teâlâ'nın dînini yaymak ve onun rızâsını kazanmak için dünyâya gelmişim." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Süleyman Hilmi Tunahan hazretlerinin bağlıları (Süleymancılar) hangi partiye oy verecek? | Hangi parti tercih edildi? | Mehmet Fahri Sertkaya (video)

Cemaat merkezi ( Muhterem Alihan Kuriş Beyağabey ) kararını açıkladı: KESİNLİKLE OY YOK! Kesinlikle AKP'ye ve MHP'ye oy ve...