25 Mart 2012 Pazar

Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? Alimin ilimsiz ibadet eden kişiye karşı üstünlüğü...

Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? Alimin ilimsiz ibadet eden kişiye karşı üstünlüğü Ay'ın diğer yıldızlara karşı üstünlüğü gibidir.jpg
Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?
Alimin ilimsiz ibadet eden kişiye karşı üstünlüğü Ay'ın diğer yıldızlara karşı üstünlüğü gibidir.

İki kardeş bir gün karar verip ilim tahsili için yola çıkmışlar. Giderken bir su kenarına varmışlar. Büyük kardeş "İlimden maksad ameldir. Ben burada kalır, ibâdet ederim. Sen var git." demiş ve orada kalmış. Küçük kardeş de ilim okumaya gitmiş. Yirmi yıl sonra tahsilini bitirmiş ve kardeşinin yanına geri gelmiş.

"Kardeşim, sen ne yaptın? İbadetlerini şartlarına uygun, namazını tadili erkânıyla kılabildin mi?" diye sormuş. O da "Senden sonra yirmi yıldır ibâdet ediyorum. On yıl bu sudan abdest aldım, namaz kıldım. Fakat bir gün gördüm ki bu ırmak taştı ve içinde bir hınzır ölüsü gördüm. Bu su murdar oldu. Ben de kalan on yılımda teyemmüm yaparak namazlarımı kılıyorum." dedi.

İlim tahsil eden kardeş. "Gördün mü cahilliğin akıbetini. On yıl abdestsiz Allâhü Teâlâ'ya secde ettin ve kıldığın namazlarını heba ettin. Hınzır ölüsüyle bu ırmak murdar olmaz. O anda murdar olsa bile, sel geçtikten sonra su temiz olurdu." dedi.

Nitekim Resûlullah Efendimiz (s,a.v.);

"Âlimin, (ilimsiz) âbide/ibadet edene karşı fazileti, ayın diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir." buyurmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Süleyman Hilmi Tunahan hazretlerinin bağlıları (Süleymancılar) hangi partiye oy verecek? | Hangi parti tercih edildi? | Mehmet Fahri Sertkaya (video)

Cemaat merkezi ( Muhterem Alihan Kuriş Beyağabey ) kararını açıkladı: KESİNLİKLE OY YOK! Kesinlikle AKP'ye ve MHP'ye oy ve...