24 Temmuz 2012 Salı

Japon kadını ve aile hayatı

Japon kadını ve aile hayatı
Japon kadını ve aile hayatı
Japonya'nın en zengin kadını Bayan Toyoda; kendisiyle mülakat yapan bir kadın gazeteciye anlatıyor:

"Japonya erkeklerin dünyasıdır.

Evin hâkimi onlardır. Ve biz de onlara İyi hizmeti vermek için oradayız. Onları mutlu etmek bizim kadın olarak en büyük görevimizdir. Yüzümüzden gülümseme eksik olmaz. Tek hedefimiz huzuru kaçırmamak, aile barışını bozmamaktır".

"Evi ben idare ediyorum ama, kocamın söylediği her kararı da kabul ediyorum. Aksini düşünsem bile... Çünkü evin hakimi olarak onun daha mantıklı bir şekilde düşüneceğine ve karar vereceğine inanıyorum. Huzuru da kaçırmak istemediğimden o yola gidiyorum".

"Siz herhalde bizim zengin olduğumuzu, saray yavrusu evlerde oturduğumuzu sanıyorsunuz. Benim evim çok küçük. Bir salonum, bir yemek odam, İki yatak odası, bir de müsafir odamız var. Hepsi bu kadar. Hizmetçim bir tane. Ev işlerine yardım eder. Yemeği ben pişiririm".

"Size şimdi birşey söyleyeceğim ve siz buna kesinlikle inanmayacaksınız. Japonya'da evlenmeler yalnız görücü usulüyle olur".

"Benim İçin parayla alınabilecek bir lüks yok. Öyle bir kavram hiç gelişmedi bende... Paranın satınalabildiği, ya da alabileceği şeylerden çok, bir kalbin sıcaklığı daha önemlidir bence".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Süleyman Hilmi Tunahan hazretlerinin bağlıları (Süleymancılar) hangi partiye oy verecek? | Hangi parti tercih edildi? | Mehmet Fahri Sertkaya (video)

Cemaat merkezi ( Muhterem Alihan Kuriş Beyağabey ) kararını açıkladı: KESİNLİKLE OY YOK! Kesinlikle AKP'ye ve MHP'ye oy ve...