14 Ağustos 2012 Salı

'Şart mı be birader! Yerine birini koymazsan olmaz mı? Sana ille de bir put mu lazım!'

'Şart mı be birader! Yerine birini koymazsan olmaz mı? Sana ille de bir put mu lazım!'
'Şart mı be birader! Yerine birini koymazsan olmaz mı? Sana ille de bir put mu lazım!'
Kadir Mısıroğlu'ndan;

Fakülteden arkadaşımız olan Ferruh Bozbeyli İhtilalden sonraki seçimlerde A.P.'den İstanbul milletvekili olmuştu. Seçilişini müteakıben, onunla ilk olarak Cennet Mekân Abdülhamid Han Hazretleri'nin Türbesi önünde karşılaştık. Tebrikten sonra dedim ki;
-''Şu 5816 sayılı kânunun kaldırılması için Meclis'e teklif yap! Kabul edilmez ama, sen vazifeni yapmış olursun!''

Bana ne dese beğenirsiniz:
-''Sen kafayı Atatürk'le bozmuşsun! Yahu, O'nun etrafında olsun bir birlik teşekkül etmiş. Şimdi bunu neden yıkalım! Yerine ne koyacağız!''

Bende:
-''Ooo!'' dedim. "Sende çok terakki olmuş. Yakında mason da olursun!''

Ayrıldık. O günden beri kendisi ile bir daha da görüşmedik.
Bir gün bu vak'ayı Cemil Meriç'e anlattım.
O:

-''Ooo! Sen güzel cevap verememişsin! Bak benzer bir hadisede, ben nasıl cevap verdim.'' dedi ve anlattı:

"27 Mayıs İhtilâli'nden sonra Cemil Meriç, Ali Fuad Başgil ve bir albay konuşuyorlarmış.
Ali Fuad, M. Kemâl'e târiz (iğneleme) ifâde eden bir söz söyleyince Albay:
-''Aman hocam Atatürk'ü de mi yıkacağız. Bu takdirde, O'nun yerine ne koyacağız?'' demiş
Bunun üzerine Cemil Meriç bağırmış:

-''Şart mı be birader! Yerine birini koymazsan olmaz mı? Sana ille de bir put mu lazım!''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Süleyman Hilmi Tunahan hazretlerinin bağlıları (Süleymancılar) hangi partiye oy verecek? | Hangi parti tercih edildi? | Mehmet Fahri Sertkaya (video)

Cemaat merkezi ( Muhterem Alihan Kuriş Beyağabey ) kararını açıkladı: KESİNLİKLE OY YOK! Kesinlikle AKP'ye ve MHP'ye oy ve...